Dag 2 en 3

4 augustus 2015 - Crickhowell, Verenigd Koninkrijk

We zijn aangekomen in Epsom waar we twee overnachtingen hebben in een karaktervol oud hotel.
De aan ons toegewezen kamer is leuk maar vrij klein.
Op de planning staat om The big pit ( een gesloten kolenmijn te bezoeken)
Deze kolenmijn is in de jaren tachtig onder het bewind van Margaret Thatcher ( the iron lady) gesloten.
Helaas was de toegangsweg aan "onze" kant afgesloten.
Na advies te hebben gevraagd aan een zeer vriendelijke bramen zoekende vrouw hebben we een poging gedaan om om de kolenmijn heen te rijden en van de andere zijde een toegangsweg te nemen.
Na een uur rijden, bleek ook dit niet mogelijk, dus geen Big pit voor ons! !!
Op naar Cardiff de hoofdstad van Wales dus.
In Cardiff hebben we Cardiff castle bezocht.
Deze burchten / kastelen lijken alle verdomd veel op elkaar, hoge entree prijzen, , veel stenen, stoffige ruimtes met schilderijen en oud meubilair.
Als je er 1 hebt gezien dan hoef je de overige niet te bezoeken.
Vandaag trekken we verder naar Saunders..... ( naam ff kwijt en geen zin om op ff kaart te kijken)
Gelukkig minder snelwegen en meer binnendoor wegen)
Volgens mij hebben ze hier de rotondes uitgevonden want het stikt er hier van.
Ik kan nog steeds niet wennen aan het linksrijdende verkeer.
Jos doet het goed, alhoewel ook hij soms foutjes maakt en met name bij het wegrijden en gisteren op een rotonde.
Voordeel is dat de meeste locals goed reageren op buitenlanders omdat ze weten dat deze regelmatig foutjes maken.
Gisteravond aan de tap een paar verschillende biertjes geproefd.
Ze schenken de glazen zo vol dat je niet zonder morsen bij het tafeltje aankomt.
Het tweede biertje was niet te drinken vonden we.
Het smaakte naar appelsap.
De driekwart volle glazen dus weer ingeleverd bij de vriendelijke barman met de opmerking : this beer taste like applejuice.
De man begon te lachen an antwoorde: It should because its applecider.
Snap je niet hè, hebben ze een achttal tapkranen die allen verschillende "bieren" bevatten en daartussen dus een met appelcider die ik dus weer aanwees.
Hij vertelde mij ook nog dat dit bijna nooit aan Hollanders verkovht werd, because they don't like it.
Daar ben je dus lekker mee.
Ik heb hem geadviseerd om er een bordje bij te hangen: Niet voor Hollanders.
Elke keer als ik de man zie, trekt hij nu een grijns.

1. Ellen Hali:
    4 augustus 2015
    Haha mooi reisverslag en stond dat niet op de tap dat het applecider was?
  2. Bert Hali:
    7 augustus 2015
    Stond er wel op ( heel klein) maar dat zag ik natuurlijk pas na het proeven.